Lördag/söndag

Igår red jag inte utan lät mamma tömköra Pipan, jag tycker hon är väldigt duktig på det. Pi var också duktig och slappna av fint i både skritt och trav :) Satt på Svadi och kollade när mamma tömkörde, han är jätte mysig! Både Pi och Svadi har börjat fälla nu. Pi som ser ut att ha så lite päls fäller jäääte mycket. Buzzin släppte jag i paddocken så han fick springa lite, men han blev lite konstig och ville typ inte stanna. så satte mig på en pall och prata lungt med han tills han stanna. Lädde han över en bom ( han är livrädd för bommar ) och först försökte han stegra men gav sig fort.

Idag red vi ut. Jag på Pi, Johanna på Buzzin och mamma på Svadi. Det var jätte härligt väder, fast tycker snön ska försvinna nu är verkligen trött på att ha det kallt nu! Vi red lilla grusgropen och i den så är det en jätte stor/brant backe och så kom det typ en ''träng'' bil och körde ner för backen. Det är lite berg som sticker ut och jag blev typ livrädd för dom höll typ på att vält!! och förarens dörr va lixom neråt och han öppna dörren för att kolla hur det såg ut! Trodde verkligen att dom skulle volta ner för backen. Ett tag stod dom bara på två hjul! Men dom löste det och kom ner oskadda som tur va.
Efter vi hade ridit ut gfick vi upp till paddocken en stund och så red jag buzzin lite och hoppade faktiskt med han! Eller vat inte om jag får kalla det hoppa för det låg typ på 20 cm men han hoppa typ som om hindret va 1 m xD Johanna våga inte hoppa svadi ( han bockar i galoppen xD ) så hoppa han med. Han var duktig och hoppa typ 40 cm :) Och efter det red jag min älsklign igen. Hindret stod typ mitt i paddocken så gjorde lite galoppombyten över den :) Hon var duktig hon också!
Efter stallet åkte vi på båtmässan, gick inte där så länge men det är kul att kolla på båtar :) Pappa jobbar med båtmotorer så han stod där. Jag blev typ värsta glad för hans chef ska köpa en båt till firman och vi kommer få köra den i sommar! Älskar att åka snabba båtar :D

Det var min helg typ, orka inte skriva allt jag har gjort men ändå ;)


bjuder på bilder från i sommras

Kram Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0