senaste dagarna

Ska bara säga först att Emelie har typ tröttnat på att blogga så det är därför hon inte skriver. Men jag kommer hålla på ett tag till :)

I söndags va ingen bra dag alls. Har ingen lust att skriva om den. Men det går inte alltid som man har tänkt sig och Pi och jag hade verklign en nerför dag.

Men igår var en bra dag ( förutom skolan då ;) ) Red ut med linnea, hon red svadi. Vi gick ner till banvallen och tillbaka. Träna båda hästarna att lyssna extra, så mycket minska och fram i vanlig takt. Pi fick arbeta extra med huvudet långt ner. Och sprang hon ifrån mig blev det halt och back. Hon lyssna bra och tillslut fatta hon att det bara va jobbigt att springa och lika bra att lyssna på mig. 

Idag fick hon ha sin vilodag. Pussa bara maasssa på henne<3 
Skulle ha ridit tilda men hon hade typ fått en spark på en bakbenet och så va hon lite varm på hoven. ( beror antagligen på att hon hade ett ''blåmärke'' på den. klämde på hoven ordentligt och hon hade inte ont. ) Men hon fick springa lite i paddocken ist och jaga en ''kossa'' vi har byggt av pressening, hö och massa snören. Den ser inte ut som en kossa men ändå. Jäklar va hon jagar bra asså. Ska filma henne nästa gång så ni får se. Men hon blir typ aggresiv och försöker bita och sparka ''kossan'' xD Vi hade en bit vanlig pressening också som vi sprang med och om vi typ släppte den så hoppa hon på den och sparka på den? Hahah hon är lite konstig. 

Har precis spelat ett spel som va jätte konstigt. En skol grej typ. Och så ska jag försöka gå in på en kompis sånt spel och hjälpa henne men det blev värsta cp och jag kom inte in xD 

Ni får ha det så bra så skriver jag imorgon igen. 

Kram Elin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0