Shopping

Idag åkte pappa och jag och handla lite presenter till mamsen. Tror hon kommer bli väldigt nöjd :)
Kom hem vid 2 typ och då åkte vi till pollarna. Grymt kallt ute! Red ner till manegen och höll på att döö för att det va så kallt. Och det var inte så mycket bättre i ridhuset. Ville inte ta av mig jackan men kunde inte rida med den så fick frysa ist... Iaf vi satte upp ett räcke och en oxer. Och Pi var sjukt duktig. Börja hoppa på 90 och hon hoppa det som om det låg på 50 typ. Så mamma ( som inte vill att jag hoppar för högt, hon är lite fegis ) höjde det till först 100 och så hoppa hon det löjligt lätt så hon höjde det 20 till. Haha, utan att jag fick hoppa något imellan utan det var bara att hoppa. Och oxern blev typ också 120 i bakbommen. Men inte alls bred, jag känner mig fortfarande lite rinrostig och då är det ingen mening att höja/bredda mer än man klarar.
Gick så grymt bra, och jag då som vill så mycket breddade hindret. Det ångrar man i efterhand. Pi hade börjat få mjölksyra och blev lite noschalant så blev typ en krash i hindret. Hon hoppa i sista sekund, men jag satt kvar. Och efter det fick hon nog mycket mjölksyra och stoppa. Men avsluta bra och nu ska jag inte göra om det misstaget att fortsätta när det går som bäst på träningarna.
När jag ledde ut pi ur ridhuset va mina fötter is och va tror ni hästen gör då?! Hon trampar mig på foten!! H****e va ont det gjorde! Så när jag red hem fick jag ta mammas ''vardags'' skor som är platta under och rida i. Sen i stallet när jag skulle byta skor igen. Va gör inte mamma då? Hon trampar mig också på samma fot! Men just nu mår den bra får se hur det blir imorgon. Tror även att jag förfrös mina lår. Just nu är dom ömma, inte kul med vintern. Vill ha sommar nu!!

Imorgon blir det clearround. Hoppar 90-90, så får vi hoppas på att det går bra och att jag inte dör av kölden!

//Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0