Gårdagen

Hann inte uppdatera igår :( Iaf, jag skulle ha ridit buzzin igår men när jag borsta han så kände jag små knölar på hela han och han fick ont när man tog på dom... Det är troligtvis proteinknölar. Ska prata med hans ägare och fråga om vi ska ge han något annat foder med mindre proteiner i. Borsta och pilla lite med han sen fick han gå ut i hagen igen. Tog in Pi ist och red ut en sväng med mamma. Hon red på Svadi. När vi var typ 20 min från stallet så mötte vi två ryttare med sina hästar, och herregud först såg vi dom på håll och ena ryttaren drev på hästen så den börja galoppera och då blir ryttaren jätte arg och sliter tag i hästens mun? Jag och mamma stanna för där vi skulle ha mött dom var det rätt trångt och vi ville inte riskera att dom blev sparkade. Och när dom skelle rida förbi oss så blir ena hästen lite nervös och stannar, ryttaren smäller till hästen med ett långt dressyrspö och sparkar med skänklarna. Asså vad gjorde hästen för fel när den stanna och kolla? Jag förstår mig inte på vissa ryttare.
Pi var iaf jätte fin och efter vi hade varit ute så red jag en stund i paddocken och hon var så fin :)
Jag skulle ha varit med Emelie och Vendela igår men hann inte med det för skulle bort på kvällen.

Idag ska jag se om det går att göra något med buzzin och så ska jag rida Pi. Har inte bestämt mig vart jag ska rida henne bara. Ska se hur paddocken ser ut idag och kansek vara där en stund. Alex tjej kanske ska med upp och rida Svadi. Annars kanske jag ska rida han med. Och så ska vi köpa kraft och kanske hämta några bett hos en kompis. Jag älskar att prova nya bett !! :)) Känner att det var många kanske idag. Men lovar att uppdatera ikväll så får ni veta.

Kram Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0