HISS

hackamore !
jag rider på hackamore & jag tycker det är mycket bättre än bett :)
det ger mycket mer "effekt" än vad bett gör. 
jag har själv ridit på bett men jag tyckte min häst blev för stark och jag ville inte dra,
& slitia i hans mun så jag fick elins hackamore så då gick han plötsligt "bättre" i ridningen ^^
men det är ett litet mysterium varför han sprang iväg på bett men nu så går han på 
hackamore och så går han på två delat när jag rider western då går det jätte bra ?;oo
lite konstigt menmen, han går bra nu och hackamore får en fett HISS för det är så jävla grymt :D 
det är verkligen att rekomendera och att alla säger att man kan brytta hästens käkben och allt
visst det kan man men det är en mycket styrka som ska ta till då. det är som om du ska försöka att bryta ditt 
kind / käkben ... 
men det är grymt bra och jag rekomenderar de men jag tycker att man ska ha respekt för det ändå :) 
 



// emelie

Kommentarer
Postat av: Katrinne

Åh, sitter och funderar på att skaffa ett hackamore och testa och så hamnar jag på din blogg och läser detta! Måste vara en mening med det?! Jättefin blogg! Välkommen till min! :)

2011-01-29 @ 12:17:46
URL: http://ryttare.blogspot.com
Postat av: emelie och elin

hhahha, aa, det måste det :)

men hackamore är verkligen att rekomendera för att det skadar inte på hästens mun eller tänder och ett tips är att om du tävlar så rid och träna i hackamore och sen så tävlar du i bett :)

men om du tävlar i hoppning kan du ju helt ta bort bett men i dressyr kan det ju var lite svårt xD

tack så mycket din blogg var också jätte fin kolla in lite ^^

riktiggt nice häst du har :D

mvh emelie och elin - ponninordarna

2011-02-04 @ 23:18:17
URL: http://ponninordarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0